SUSO – Software Updates & Service Overeenkomst

Bij Adnamics weten we hoe belangrijk het kassasysteem voor de continuïteit van je bedrijf is. Daarom staan onze praktijkspecialisten 365 dagen per jaar en 24 uur per dag voor je klaar om je te helpen. Eveneens ontwikkelen we onze software voortdurend om aan de hedendaagse eisen te voldoen.
De diensten die we hiervoor verrichten worden gedekt door een overeenkomst welke we per januari 2023 SUSO noemen. SUSO staat voor Software Update & Service Overeenkomst.

Wat betekent SUSO voor mij?

Met een SUSO bent je verzekerd van continuïteit in het exploiteren van je onderneming. SUSO betekent voor jou:

  • Je hebt altijd recht op de meest recente versie van de unTill software
  • Je hebt 24/7 recht op remote support, kosteloos van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur
  • Je hebt recht op een dagelijkse back-up van jouw data in de cloud
  • Je kunt rekenen op een proactieve monitoring van de prestaties van jouw unTill installatie
  • Je profiteert van een gereduceerd tarief (- / -20%) op remote support buiten kantoortijden
  • Je profiteert van een gereduceerd tarief (- / -20%) op lokaal support
  • Je profiteert van een gereduceerd tarief (- / -20%) op reparatiewerkzaamheden
  • Je profiteert van een gereduceerd tarief (- / -20%) op huur van vervangende apparatuur

Tarieven

De grondslag voor de SUSO wordt bepaald door het aantal devices en de gebruikte functionaliteit binnen jouw bedrijf. Adnamics definieert deze componenten als volgt:

  • Device: gebruik van hardware waarop unTill® is geïnstalleerd, zoals een kassasysteem, keukenscherm, barscherm, tablet, handheld of pinhandheld.
  • Functionaliteit: de toepassingsmogelijkheden binnen unTill®, zoals draadloos bestellen, betalen, gecombineerd bestellen en betalen, keuken- en/of barschermen, integratie met 3den partijen, tapautomatisering, hotel- en/of reserveringssystemen. Dit betreft een dynamische lijst aangezien functionaliteit continu onderhevig is aan ontwikkelingen vanuit de unTill development afdeling.

Prijstabel

Meest gestelde vragen SUSO

Wil je meer achtergrondinformatie over de nieuwe SUSO welke per 1-1-2023 ingaat of heb je een vraag? Hieronder vind je het antwoord op de tot nu toe meest gestelde vragen.

Waarom de overgang naar de SUSO?

De horecabranche professionaliseert zich voortdurend en techniek speelt steeds een belangrijkere rol in de bedrijfsvoering. Bij Adnamics merken we dit vanzelfsprekend aan de functionaliteit binnen onze software maar ook aan integraties met derden partijen, zoals tafelreserveringsystemen, hotel reserveringsystemen, tapautomatisering, loyaliteit systemen enzovoorts. Ook het gebruik van andere typen hardware en besturingssystemen neemt een enorme vlucht.

De service overeenkomsten van Adnamics dateren uit 2015 en zijn commercieel niet meer representatief voor de diensten welke we leveren. Grondige analyse en feedback vanuit de totale klantenkring van Adnamics heeft geleid tot een eerlijk model gebaseerd op het aantal devices en functionaliteit.

Wordt de SUSO duurder voor mij?

Het uitgangspunt van de SUSO overeenkomst is een eerlijker model. Er is een indexatie gedaan op het uurtarief met 5,8%. Afhankelijk van het aantal devices en de functionaliteit van jouw unTill installatie kan het bedrag van de SUSO overeenkomst zowel goedkoper als duurder uitvallen.

Voorbeeld Klant 1

Voorbeeld Klant 2

Voorbeeld Klant 3

Ben ik verplicht een overeenkomst met Adnamics af te sluiten?

Het is niet verplicht om een overeenkomst af te sluiten bij Adnamics, echter wel zeer raadzaam. Je investeert hierbij in het gebruik van hedendaagse software, bewaarplicht (opslag in de cloud) en de diensten van Adnamics. Indien we niet in staat zijn jouw software te updaten door het ontbreken van een update mogelijkheid bij unTill kan het zijn dat we je niet kunnen helpen.

Ik heb een seizoenbedrijf. Is de nieuwe opzet dan ook eerlijker?

De SUSO is een dekking voor dienstverlening én ontwikkeling (Software Updates). Ontwikkeling vindt plaats gedurende het hele jaar. Voor support ervaart Adnamics voor seizoensbedrijven, zoals strandpaviljoens een piek aan support bij de opstart én het einde van het seizoen. De totale hoeveelheid support is nagenoeg gelijk aan bedrijven welke het gehele jaar open zijn. De SUSO is enkel afhankelijk van het aantal devices én gebruikte functionaliteit, de grondslag van de nieuwe SUSO.

Wat betekent Smart Payment?

Van de functionaliteit Smart Payment is sprake wanneer je gebruik maakt van gekoppeld pinnen middels een reguliere betaalautomaat of combiterminal (handheld met geïntegreerde pin). Met de functie van Smart Payment ben je dus in staat om bestellingen en/of betalingen af te handelen via een (android) device.

Ik heb een gekoppelde betaalautomaat, heb ik dan ook Smart Payments?

Smart Payment is een verzamelnaam voor alle manieren van elektronisch betalen via een (android) terminal. Hierin wordt ook alvast voorgesorteerd op PIN on glass, waarbij je met elk gewenst android device (smartphone, tablet, handheld etc.) betalingen uit kunt voeren. Smart Payments is dus van toepassing op een gekoppelde betaalautomaat of combiterminal (handheld met geïntegreerde pin).

Ik ben lid van Horecabrains, wat houdt deze wijziging voor mij in?

Adnamics is partner van Horecabrains. Als Horecabrains krijg je vanaf het moment van installatie van het kassasysteem 2 jaar garantie op service & support. Met de komst van de SUSO blijft dit ongewijzigd en blijft deze twee jaar garantie staan. Na het tweede jaar zal de SUSO automatisch geprolongeerd worden.

Ik gebruik m’n draadloze terminals niet meer, waarom betaal ik hiervoor?

Indien je geen draadloze terminals meer gebruikt, geef dit aan. Wij kunnen jouw draadloze licenties verwijderen via onze softwareleverancier. Zo hoef je geen vergoeding te betalen voor de draadloze terminals.
LET OP: het verwijderen is definitief. Bedenk of je de licentie niet wil gebruiken in de toekomst voor een extra verkooppunt in de vorm van een tablet of dat je beslist om handhelds als back-up te houden voor toekomstige evenementen.  Informeer bij onze verkoop voor de mogelijkheden.

Wat gebeurt er met mijn losse overeenkomst van mijn betaalautomaat?

Waar je voorheen los een factuur ontving voor de Service & Support (SLA) van een CCV of Adyen terminal is dit nu opgenomen in de SUSO structuur. Wanneer de SUSO op een ander moment ingaat dan de SLA van de betaalautomaat zal de SLA naar rato verrekend worden. De maandelijkse kosten voor de SaaS licentie voor gecombineerde terminals worden nog wel los gefactureerd.

Ter illustratie:
Ingangsdatum SUSO: 1 mei 2023
Factuurdatum SLA CCV of Adyen: 1 oktober 2023
Verrekening: credit van 5 maanden voor de CCV of Adyen SLA
Startdatum SUSO (incl. SLA betaalautomaaat): 1 mei 2023

Ik heb betaalautomaten van CCV en/of Worldline, maar deze staan niet genoemd in het overzicht

Indien een automaat is gekoppeld aan het unTill systeem wordt de support verricht door Adnamics. Bij zogenaamde “stand-alone” automaten is er sprake van ondersteuning en support van de leverancier (CCV, Worldline, CM/PayPlaza). De ondersteuning wordt direct gefactureerd door de leverancier en staat zodoende niet in het overzicht.

Waarvoor is het tarief op CCV en Adyen automaten?

Adnamics is verantwoordelijk voor de Service & Support van jouw betaalautomaat en beheert eveneens de omgeving van Adyen/CCV. Bij een issue of defect onderzoekt Adnamics de oorzaak. Indien de terminal extern gerepareerd moet worden, voorziet Adnamics jou van een vervangend exemplaar. Eventuele reparatiekosten zullen echter wel doorberekend worden. De kosten voor service, support en RMA zijn opgenomen in het jaartarief.

Staat je vraag er niet tussen?

Mis je specifieke informatie of heb je aanvullende vragen / opmerkingen? We begrijpen dat deze verandering vele vragen met zich mee zal brengen.

 

Neem contact op