Kennis is innovatie

Wij volgen ontwikkelingen in de horeca en automatisering
op de voet. Zo kunnen we blijvend innoveren.

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de branche? Weten wat komende trends zijn? En kan je wel wat tips en tricks gebruiken om bijvoorbeeld derving te voorkomen, upselling te genereren of om de gastvrijheid nóg verder te verhogen? Houd deze pagina dan in de gaten. We plaatsen regelmatig nieuws, whitepapers en onderzoeksresultaten.

7 februari 2022 in Events

Inspiratiesessie maart 2022

Het voorjaar komt eraan en de horeca is zich aan het voorbereiden op het drukke seizoen. Een leuke en bedrijvige tijd waarbij de gast geniet van de sfeer en gastvrijheid…
Lees verder
24 januari 2022 in Events

Plan een 10-minutengesprek

Wil je graag met ons in contact komen om goed van start te gaan voor de heropening van de horeca? Dat kan! Vul hieronder het formulier in en geef aan…
Lees verder
3 juni 2021 in Events

Statiegeld op petflessen per 1 juli 2021

Het is de horecaondernemers niet ontgaan dat er per 1 juli 2021 een nieuw statiegeldsysteem wordt ingevoerd voor het tegengaan van plastic zwerfafval en verspilling. Per flesje (<1 liter) wordt…
Lees verder
11 september 2020 in Events

QR bestellen met Payconiq

De vraag naar makkelijk mobiel betalen met een QR-code is zeker de laatste maanden explosief gestegen. Het gemakkelijk afrekenen van je bestelling, geen contant geld meer, een koppeling met het…
Lees verder

Trainingen

Wil je jouw kennis van unTill opfrissen? Ontbreekt het jou aan voldoende basiskennis, wil je weten hoe unTill jou kan helpen bij het verbeteren van jouw bedrijfsprocessen of ben je toe aan een update? Wij helpen je graag op weg met een van onze trainingen.

Basistraining

Deze basistraining geven we normaal gesproken tijdens het implementatietraject van unTill. Daarbij trainen we jou volgens het train-the-trainer principe. Je leert over het dagelijks gebruik van unTill (front-office) en het onderhoud (back-office). Na de training kan je aan de slag met de basisfuncties van unTill (frontoffice en backoffice) en kun je jouw collega’s trainen.

Resultaat

Na de training beheers je onderstaande onderdelen:

Front-office:

  • Een tafel verplaatsen, splitsen of samenvoegen
  • Een bestelling plaatsen of wijzigen
  • Een gerecht doorvragen
  • Een tafel afrekenen
  • Correcties op tafels uitvoeren en rekeningen heropenen
  • De dag afsluiten door rapportages uit te draaien
  • De opgedane kennis overdragen aan collega’s

Back-office:

  • Gebruikers en artikelen aanmaken
  • Prijzen wijzigen
  • Opties en departementen aanmaken
  • Verschillende soorten rapportages opvragen

Voor wie

Deze training is geschikt voor iedereen die met unTill gaat werken, maar nog geen of beperkte kennis van de software heeft. Dit komt in de praktijk regelmatig voor door wisselingen in het management of verloop van medewerkers.

Intake vooraf

Een aantal dagen voor de start van de training belt onze consultant jou voor een telefonische intake. Zo proberen we de leerdoelen zo helder mogelijk te krijgen. Na de training ontvangt elke deelnemer een certificaat. Adnamics wil graag dat jouw training zo effectief mogelijk is. Daarom kunnen er per training maximaal 3 collega’s deelnemen.

Duur: 1 dagdeel (inclusief lunch)

Investering: 595 euro. Voor relaties met een Standaard service abonnement 495 euro. Bij een Uitgebreid abonnement betaal je 395 euro.

Vereiste voorkennis is niet noodzakelijk.

Je inschrijven? Gebruik dan ons inschrijfformulier. Voor meer informatie kan je ons bereiken op 0251-203000 (optie 4).

Gevorderdentraining

De training voor gevorderden volgt na de basistraining. Hierbij richten we ons op de wat specifiekere functies in de backoffice van unTill. Deze gebruik je niet elke dag, maar zijn wel handig om te beheersen.

Resultaat

Na deze training beheers je onder meer:

  • Aanpassingen doen aan de plattegrond
  • Samengestelde menu’s aanmaken en onderhouden
  • Het wijzigen van bonusgroepen
  • Printeraansturingen onderhouden

Wie en wat

De training is geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor het kassasysteem, meestal de eigenaar of de bedrijfsleider. De training zal worden gegeven door een van onze specialisten. Een aantal dagen voor de start van de training belt onze consultant jou voor een telefonische intake. Hierin bespreken we samen jouw belangrijkste leerdoelen. Zo proberen we de training zo effectief mogelijk te maken. Aan het eind van de training nemen we een examen af en ontvang je een certificaat van deelname.

Duur: 1 dagdeel (inclusief lunch)

Investering: € 595 voor de training. Voor relaties met een Standaard service abonnement is dat €495. Bij een Uitgebreid abonnement betaal je €395.

Vereiste voorkennis: basistraining

Je inschrijven? Gebruik dan ons inschrijfformulier. Voor meer informatie bel je naar 0251-203000 (optie 4).

Optimalisatietraining

Wanneer je enige tijd met unTill hebt gewerkt, is het tijd om meer uit het systeem te halen. De optimalisatietraining is dan een goede stap. Hiermee helpen we je om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Resultaat

Uitgangspunt van deze training is de verbetering van horecaprocessen. Het unTill kassasysteem kan je hierbij ondersteunen met de nodige sturingsinformatie. Omdat elke organisatie andere doelen heeft, maken we deze training volledig op maat voor u. Enkele onderwerpen van de training zouden kunnen zijn:

  • Het interpreteren van rapportages
  • Bevoegdhedenstructuur binnen unTill
  • Het vastleggen van procedures in unTill, zoals bijvoorbeeld kasafdrachten

Tijdens de training nemen we eventuele aanpassingen in uw systeem meteen mee als dat mogelijk is. Aanpassingen die we niet tijdens de training kunnen doorvoeren, verwerken we achteraf op basis van nacalculatie.

Voor wie

Deze training is bedoeld voor de gevorderde gebruiker, meestal de bedrijfsleider of de eigenaar. De training zal worden gegeven door een van onze specialisten. Op een dag naar wens komt onze consultant langs bij jouw op locatie. Zo kunnen we het beste jouw huidige werkwijze inventariseren en eventuele wensen scherp krijgen. Op basis hiervan geven we jou de optimalisatietraining op onze locatie in Heemskerk. Aan het eind van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Duur: 1 dagdeel (inclusief lunch)

Investering: € 795 voor de training en intake op locatie. Voor relaties met een Standaard service abonnement is dat €695. Bij een Uitgebreid abonnement betaal je €595.

Vereiste voorkennis: basistraining

Je inschrijven? Gebruik dan ons inschrijfformulier. Voor meer informatie bel naar 0251-203000 (optie 4).

unTill Up2Date

Je werkt al een tijdje met unTill. Ondertussen heeft unTill nieuwe functionaliteiten gekregen. En ook  de gebruikersinterface heeft een facelift ondergaan. Natuurlijk wil je gebruikmaken van de laatste technieken. Met een unTill Up2Date zorgen we daarvoor en houd je de routing die je gewend bent.

Resultaat

Na de update heb je de nieuwste versie van unTill en is de gebruikersinterface weer helemaal up-to-date. De voor jou bekende routing én jouw bedrijfsspecifieke instellingen nemen we hier uiteraard in mee. Ook schoont onze consultant de database op. Items die je niet meer gebruikt, gaan uit het systeem. Verder geven we jou een korte training waarna je de basisfuncties in de gebruikersinterface van unTill kunt gebruiken en jouw collega’s kunt trainen.

Met unTill Up2Date doen we het volgende:

  • unTill is geüpgraded naar de meeste recente versie
  • Jouw unTill-installatie heeft de nieuwste look & feel (startscherm, bestelscherm, bonnen) voor de kassa en handhelds
  • Je weet hoe de nieuwe functionaliteiten werken
  • Alle bestaande koppelingen zijn geactualiseerd en aangepast naar de nieuwste mogelijkheden
  • Eventuele overige wensen zijn doorgevoerd

Voor wie

De training is geschikt voor iedereen die enige ervaring heeft met unTill. Meestal als:

  • je al ruime tijd met unTill werkt
  • gewenste nieuwe functionaliteiten al wel beschikbaar zijn in unTill, maar niet in de huidige gebruikersinterface
  • de horecagelegenheid een nieuwe eigenaar heeft

Voor een zo effectief mogelijke update neemt onze consultant na inschrijving eerst contact met jou op. Daarmee zorgt hij ervoor dat hij de situatie van jouw horecagelegenheid zo helder mogelijk heeft. Vervolgens bereiden we alle aanpassingen voor via een telefonische intake en zorgen we aansluitend voor de update op jouw locatie. De aansluitende uitleg zal vanwege de effectiviteit voor maximaal 3 medewerkers van jouw horecagelegenheid worden gegeven.

Duur: 2 uur op locatie

Investering: € 495 voor relaties met een Standaard serviceabonnement, € 395 voor relaties met een Uitgebreid service abonnement. Dit bedrag is inclusief voorbereidingstijd en reiskosten van de consultant.

Vereiste voorkennis: dagelijks gebruik van unTill

Je inschrijven? Gebruik dan ons inschrijfformulier. Voor meer informatie kan je bellen naar 0251-203000 (optie 4).

E-learning Adnamics

E-learning

E-learnings van Adnamics

Wil je specifieke informatie van unTill opdoen? Ga dan direct aan de slag met een van onze kosteloze e-learnings over essentiële onderwerpen, zoals de backoffice, draadloos bestellen, webmanagement en nog veel meer. Onderwerpen die voor elke horecaonderneming belangrijk zijn. Doe snel en eenvoudig je kennis op en toets je opgedane wijsheid aan de hand van een aantal vragen.

E-learning Adnamics

Whitepapers

Starten met je eigen horecazaak: 10 tips

Heb jij al jaren lang een passie voor de horeca en wil je een vliegende start maken met jouw eigen horecabedrijf? Om je op weg te helpen hebben wij de ervaring & kennis van horecaondernemers gebundeld met hierin 10 handige tips om je op weg te helpen bij het starten van jouw eigen horecabedrijf!

Ben je klaar voor de AVG?

Vanaf 25 mei 2018 gaat de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) plaatsmaken voor de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit heeft gevolgen voor jouw horecaonderneming. Ontdek nu hoe jij je kunt voorbereiden op de AVG.

Interne criminaliteit: zo signaleer én voorkom je het

Het runnen van een horeca-onderneming is prachtig. Je werkt immers in een bruisende omgeving, hebt persoonlijk contact met gasten en je kunt dagelijks genieten van de goede sfeer. Tegelijkertijd brengt het ondernemerschap ook de nodige uitdagingen, stress en soms financiële lasten met zich mee. En ook fraude komt helaas weleens om de hoek kijken. We geven jou enkele oorzaken hiervoor, maar ook tips om fraude tegen te gaan en te voorkomen.

Blogs

29 april 2022 in Informatie

Inspiratiesessie Mei 2022

Als horecaondernemer wil je zo min mogelijk tijd en moeite kwijt zijn aan administratieve handelingen en dubbel werk in meerdere systemen. Overzicht is belangrijk om efficiënt te werk te gaan…
Lees verder
31 maart 2021 in Informatie

Werken met gekoppeld pinnen en QR-code

Van contactloos pinnen tot QR-code; de betaalmogelijkheden volgen elkaar in rap tempo op. Als horecaondernemer weet je hier natuurlijk alles van: de wijze waarop de gast wil afrekenen verandert immers…
Lees verder
12 oktober 2020 in Informatie

Contactloos afrekenen in de horeca: Tikkie Check

Wachten op de bediening met de rekening? Dat hoeft niet meer. Met Tikkie Check betalen je gasten direct aan tafel met Tikkie. Zo ben je minder tijd kwijt aan afrekenen…
Lees verder

Meest gestelde vragen | FAQ

Beheer artikel-, stamgegevens BackOffice

Aanmaken Artikel

Deze instructiefilm toont hoe je een artikel kan aanmaken. 

Combinatie Artikel (Verschillende BTW’s in een artikel)

Deze instructiefilm toont je hoe een combinatie artikel geprogrammeerd wordt.


Een Gebruiker Aanmaken

Deze instructiefilm toont hoe je een nieuwe gebruiker kan aanmaken.

Samengesteld Menu Aanmaken

Deze instructiefilm toont hoe je een keuze menu maakt.

Verplichte Optie Aanmaken

Deze instructiefilm toont hoe je een verplichte optie kan aanmaken.


Alle prijzen aanpassen

Deze instructiefilm toont hoe je alle prijzen procentueel kan verhogen in het kassasysteem.

 

DOWNLOAD HIER DE HANDLEIDING

Kassa functionaliteit POS

All In Dranken Arrangement Aanmaken (feesten, Partijen, Receptie)

Deze instructiefilm toont hoe je een all in dranken arrangement kunt aanmaken (Feest, receptie etc).


Bij een feest, willen de klanten graag dat iedereen onbeperkt drankjes kunnen drinken, maar je wilt wel alles registeren, met onderstaande instructiefilm kan je een all in arrangement maken.


Kassalade Opent Niet

Deze instructiefilm toont hoe je een omgeleide printer weer kan terug zetten. Indien jouw kassalade niet meer automatisch open gaat.

Printer niet werkzaam

Deze instructiefilm toont de meest voorkomende problemen aangaande printers.

Variatie (Niet verplicht) of Supplement Aanmaken

Deze instructiefilm toont hoe je een variatie(niet verplichte optie) of supplement kunt aanmaken. Voorbeelden hiervan: Met/Zonder IJs – Glutenvrij etc.


Indien er een koffie verkeerd wordt besteld, en de klant wilt graag Soja melk, kan je dit toevoegen via de knop variatie. Met het artikel salade met brood werkt het net zo, de klant wilt graag friet erbij, via de knop supplement kan dit toegevoegd worden.


Variatie (Niet verplicht) of Supplement Aanpassen

Deze instructiefilm toont hoe je een variatie(niet verplichte optie) of supplement kunt aanpassen. (voorbeelden zonder ijs, met Soja melk etc, extra Friet)

adnamicsmen

Adnamics

Met elkaar kennis maken

Dit is team Adnamics.

Weten hoe wij voor jou het verschil kunnen maken?

Wij werken voor onder andere

IJkgebouw